Zavedenie registra faktur
Dnes sa musi maly a stredny podnikatel trapit s uctovnictvom a takto straveny cas musi obetovat na ukor naplne svojho podnikania. Takisto sa legislativa velmi casto upravuje a vyraba z ludi "pravnikov", ktori si maju kazdy polrok studovat vsetky legislativne zmeny v suvislosti s podnikanim.
Danovy urad posobi v pozicii mrtveho chrobaka, ktory caka na danove priznania namiesto toho aby ich sam generoval z dat, ktore by mal k dispozicii.
Situacia by, ale mohla vyzerat aj uplne naopak.
Predstavme si situaciu, ze podnikatel dostane mesacne danovy vykaz, ktory sa vygeneruje automaticky danovym uradom na zaklade dat z elektrocnickeho registra a z dat zdravotnych poistovni a socialnej poistovne, z bankovych dat a z doplnujucich dat, ktore by podnikatel bol povinny napr. na tyzdnovej baze aktualizovat v jednotnom registri.
Nie len, ze by mal danovy urad okamzity prehlad o situacii, ale vedel by dopredu predikovat rozne problemy. Sledovat aktivitu firem z hladiska dodrziavania legislativy a podobne.
Ako bonus by bolo automaticke vystavenie danoveho priznania.
V dnesnej dobe IT sluzieb to je urcite mozne a ulahcilo by to vsetkym pracu a zprehladnilo by to toky v ramci danoveho systemu.
Zavedenie povinnosti vyuzivania elektronickeho registra danoveho uradu. Prepojenie danoveho uradu / registra z relevantnymi subjektmi ako zdravotne poistovne, register aut, urad prace, socialna poistovna, atd... .
Cinnosti ako vystavena faktura, uhrada faktury, mesacne mzdy, uhrady vyplyvajuce zo zmluvnych zavazkov by museli byt do 14 pracovnych dni registrovane v elektronickom registri a ten by tieto data sledoval a vytvaral danove priznania, hladal problemove / "fiktivne" faktury a podobne.
Problem je mozne rozviest az do uplnych detailov. Myslim, ze by to mohlo zacat napr. evidenciou faktur a ich uhrad. Uz to by pomohlo zefektivnit vykon danovej spravy.
Pridať komentár