Oznámenie o zriadení/zrušení prevádzkarne

Vyriešený
Opis problému: 

Pri diskusiach pri zriadenie prevadzky, maju casto podnikatelia problem kde a vlastne v akom pripade ohlasovat prevadzku. Je to velmi nepriehladne. Nikto nevie ci administrativne priestory su ci nie su prevadzkou. Co ake ake doklady dat a v akom pripade. Nevraviac o mnozstve paierovaciek a vybavovaciek v statnych instituciach ci v mieste prevadzky.

Návrh riešenia: 

Zjednodusit a spiehladnit dane oznamovacie povinnosti a administrativu spojenu s tym. Kazdy priestor suvisiaci s podnikanim nahlasit na miestny urad odkial by daneš informacie tiekli do statnych institucii a tie by potom vyzvali dane podnikatela na dalesie konanie ak by bolo potrebne ci hygiena, ci colna sprava, OR, DU, ŽR a este nieviem aka.

Oblasť legislatívy: 
Všeobecne – všetky oblasti podnikania
Poznámka: 
Stanovisko MV SR (22.6.2015) "V prípade kvalifikácie prevádzkových priestorov, živnostenský zákon v intenciách § 17 ods. 1 a až 4 za súčasného právneho stavu právne i vecne podrobne diferencuje prevádzkové priestory využívané na podnikateľské ciele podľa účelu a spôsobu ich užívania, čo v praxi umožňuje dostatočne rozlíšiť rozdielny regulačný rámec, ktorý sa individuálne odlišne spája s jednotlivými druhmi prevádzkových priestorov. V tejto súvislosti a v nadväznosti na obsah tohto podnetu poznamenávame, že na návrh ministerstva bola v roku 2007 (zákonom č. 358/2007 Z.z.) zrušená podmienka predchádzajúceho preukazovania súhlasu prenajímateľa priestorov využívaných na účely zriadenia prevádzkarne."

Komentáre

Súhlasím, ja by som aj chcela pri zriadení prevádzky mať všetky povolenia ale to sa často ani nedá vyzistiť, musela by som si prečítať všetky zákony SR, aby som sa to dozvedela. Ono sa často dozvedám o všetkých možných povoleniach a poplatkoch iba od ostatných podnikateľov a vzájomne sa upozorňujeme. Je v tom naozaj veľký chaoz, celé podnikanie je o jednej veľkej byrokracii, nikdy neviem za čo zajtra môžem dostať pokutu..

Suhlasim s navrhovatelom. Je v tom naozaj uplny chaos. Tiez to neviem, mam len stastie,ze som nas Miestny urad prinutil o vydanie potvrdenia! Totalna byrokracia a buzeracia zo strany statu. Absolutne nechapem. Predsa nehnutelnost ako jej majitel musim kvoli dani z nehnutelnosti v prvy rok nahlasit. Tam by som nahlasil na aky ucel ju budem vyuzivat a miestny urad vyzve dalsie urady na dealsie konanie s podnikatelom. Samozrejme uzakonit lehotu max. 15 dni aby sa nestavalo, ze podnikatel nemoze zacat podnikat kvoli nevoli uradov. Ved logika nepusti, ak by som dany objekt chcel vyuzivat na iny ucel napr: z kancelarie urobit potraviny musim to aj tak ohlasit na miestny urad kvoli zmene ucelu priestoru na podnikanie. Naozaj v tom konecne urobte poriadok!

Pridať komentár

Plain text

  • Nie sú dovolené žiadne HTML značky.
  • Webové a e-mailové adresy sú automaticky zmenené na odkazy.
  • Riadky a odstavce sa zalomia automaticky.
CAPTCHA
Bezpečnostná otázka (kvôli spamom). Vyriešte jednoduchú matematickú rovnicu a výsledok napíšte do prázdneho políčka.
päť plus = 9
Vyriešte matematickú otázku a výsledok zapíšte v číselnom formáte.