Položka stravné, by mala byť riadne odpočítateľná položka ako je odpočítateľná položka na daňovníka za celý rok. Bez akéhokoľvek dokladavania a stravných lístkov. Samozrejme, že zamestnancovi by vyplatená musela byť formou hotovosti.
Osobne mám skúsenosť, že za jeden nákup lístkov som platil poplatok (3-4 stravné lístky). Ak si zoberieme, že mesiac má cca 20 pracovných dní, tak je nám zrejmá výška poplatku, ktorá je vyhodená z okna a ešte aj strata času. Chcel som kúpovať vo väčšiom, ale na to je potrebná vyššia suma, ktorú väčšinou nemáte voľnú. Tak zbehol rok a nenákupil som žiadne lístky a do nákladov nešlo nič. Chápem, že pre štát je to výhodné, ak berieme, že štát pojem charaktér nepozná.
Je to typický príklad nezmyselnej byrokrácie a vyhadzovania peňazí na distríbúciu lístkov, tlač lístkov a ich kontrolu. Stravovanie je potrebné podporavať, ale cesta formou lístkov je zlá.
Gastrolístky
Položka stravné, by mala byť riadne odpočítateľná položka ako je odpočítateľná položka na daňovníka za celý rok. Bez akéhokoľvek dokladavania a stravných lístkov. Samozrejme, že zamestnancovi by vyplatená musela byť formou hotovosti.
Osobne mám skúsenosť, že za jeden nákup lístkov som platil poplatok (3-4 stravné lístky). Ak si zoberieme, že mesiac má cca 20 pracovných dní, tak je nám zrejmá výška poplatku, ktorá je vyhodená z okna a ešte aj strata času. Chcel som kúpovať vo väčšiom, ale na to je potrebná vyššia suma, ktorú väčšinou nemáte voľnú. Tak zbehol rok a nenákupil som žiadne lístky a do nákladov nešlo nič. Chápem, že pre štát je to výhodné, ak berieme, že štát pojem charaktér nepozná.
Je to typický príklad nezmyselnej byrokrácie a vyhadzovania peňazí na distríbúciu lístkov, tlač lístkov a ich kontrolu. Stravovanie je potrebné podporavať, ale cesta formou lístkov je zlá.