Podavanie danoveho priznania

Neopodstatnený
Opis problému: 

Podavanie danoveho priznania na Slovensku funguje ako v dobe kamennej. Elektronicke podanie funguje tak, ze zasleme danove priznanie v elektronickej podobe (ktora ma svoje problemy tiez, niekedy sa z toho stratili udaje), nasledne to priznanie vytlacime, podpiseme vlastnorucne a posleme papierovou postou. Aj to nie som si isty, ze ci tam nemusim mat zaruceny elektronicky podpis. Osobne to ignorujem pretoze na co mam posielat elektronicky, ked to mam potom aj tak vytlacit - nie som tu od toho aby som usetril cas danovemu uradnikovi pri prepisovani danoveho priznania do ich databazoveho systemu. Potrebujem usetrit hlavne svoj cas.
 

Návrh riešenia: 

Jednoduche riesenie, ktore funguje v Anglicku. Danove priznanie sa moze podat elektronicky. Neviem ako a ani ma to nezaujima, podava ho za mna moja uctovnicka, ktora za to ma aj zodpovednost (samozrejme za spravne dodanie podkladov zodpovednost mam ja).
Funguje to takto. Uctovnicka povedala, ze zadala na danovom portali ze chce byt mojim danovym agentov (uctovnikom). Danova sprava mi zaslala list s nahodne vygenerovanym dlhym kodom pismen a cislic, ktory plati 3 tyzdne. V liste bolo ze uctovnicka poziadala aby bola mojim agentom a ked suhlasim tak mam dat ten kod svojej uctovnicke. Dal som a viac som sa nestaral o komunikaciu s danovym uradom. Viem, ze danove priznanie podava za mna elektronicky cez danovy portal. Cela komunikacia funguje cez email, len pri zvysenej bezpecnosti a overovani zasielaju listy s kodmi alebo inymi instrukciami na moju adresu. Da sa vsetko vybavit aj telefonicky.
Podobne riesenie prakticky existuje aj co sa tyka inych veci.

Zodpovedajúci zákon: 
Zákon č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov
Oblasť legislatívy: 
O Verejná správa a obrana
Poznámka: 
Stanovisko MF SR (29.6.2015) "Podnet je neopodstatnený. Elektronické podávanie daňových priznaní bolo spustené od 1. 1. 2012."

Komentáre

Ale ved toto uz funguje vyse roka - treba sa prihlasit na www.drsr.sk do sekcie eDane a dohodnut si podavanie cez elektronicku znacku. Treba vytlacit cca 20 stran kadejakych dokumentov, ist na danovy urad, dat im to tam podpisane a oni vygeneruju potrebne kody. Potom to funguje bezproblemovo, po odoslani elektronickeho dokumentu to uz netreba tlacit a posielat v papierovej forme. Robim to takto uz cca rok.

Je to urcite zlepsenie oproti stavu, ked este "nebolo nic", ale od toho co som opisal tak to ma dost daleko. Ale snad sa to zlepsi.

No ja to už robím takto so zaručeným elektronickým podpisom asi 2-3 roky, a zatial som nemal problém že by sa v hociakej firme ktorú podávam stratili nejaké dokumenty.
Stačí si vytlačiť jeden jednostránkový dokument, zájsť na daňový úrad a oni to aktivujú.
Možno by nebolo odveci tento proces ešte zjednodušiť keďže ZEP sa používa aj na právne účely, obsauhje rodné číslo, v ORSR majú rodné číslo konateľov, tak že by sa to iba podpísalo elektronicky a bolo by. Prípadne ak by konateľ podpísal elektronicky dokument delegujúci zástupcu ktorý by to podpisoval, to by tiež nebolo odveci. Aj keď to by ešte museli v ORSR trochu vyspieť a namiesto textu Koná v mene spoločnosti by tam mohli dať nejaký kód aby sa zistilo či je potrebný podpis viacerých alebo nie.

Pridať komentár

Plain text

  • Nie sú dovolené žiadne HTML značky.
  • Webové a e-mailové adresy sú automaticky zmenené na odkazy.
  • Riadky a odstavce sa zalomia automaticky.
CAPTCHA
Bezpečnostná otázka (kvôli spamom). Vyriešte jednoduchú matematickú rovnicu a výsledok napíšte do prázdneho políčka.
desať mínus = 0
Vyriešte matematickú otázku a výsledok zapíšte v číselnom formáte.